söndag 7 maj 2017

LIVET

Hejsan vackringar! Tänkte slänga in lite bilder på vad jag gjort under de senaste två veckorna. Valborgshelgen var supersuperkul, Heidi var här hela helgen and we had a blast. Vädret var riktigt nice vilket förstås höjde stämningen ytterligare.




Denna helg åkte jag och mina vackra vänner iväg till Stockholm för att spendera helgen här. På fredag åkte jag och Sigrid iväg rätt tidigt, gick runt på stan en stund innan vi åkte till min moster för att vila lite och fixa oss inför kvällen. Vi åkte iväg till Söder där våra andra kompisar mötte upp oss, vi drack lite vin i den varma vårsolen och njöt. Vi hade tänkt gå på premiären för Trädgården men kön var så fruktansvärt jäkla lång så vi struntade i det och gick till Slakthustaket istället. Superkul kväll!



Alla fem sov över hos min moster (blev aningen trångt i sängen, haha) och vi åt lite frukost innan vi tog oss iväg till ett storloppis på Solvalla (som faktist är det största s.k. bakluckeloppiset i världen!). Det var riktigt trevligt men väldigt stort. Jag fyndade en hel del plagg för väldigt lite pengar och var supernöjd över alla av dem. Har bestämt mig för att i princip sluta köpa nya plagg då jag tycker det är både roligare och snyggare att shoppa second hand, dessutom mycket mer miljövänligt. Efter bakluckeloppiset åkte vi iväg till Söder igen där vi mötte upp Therese kompis, åt glass och second hand-shoppade lite mer. Trevlans! På kvällen gick vi på lite pubar på Söder, tog coola bilder vid dörrar och åt kall paj, haha. Vi mötte även upp några andra coola brudar och stannade på en fest en snabbis innan jag och Sigrid åkte hem.





Idag åt vi pannkakor till frukost innan vi satte siktet på naturhistoriska riksmuseét och Cosmonova. Typ 6-7 år sen jag var där senast. Cosmonova var fortfarande riktigt häftigt, vi såg A Beautiful Planet som är filmad bl.a. från internationella rymdstationen. Så otroligt fina bilder av vår planet!


Vilket rolig helg vi haft! Är så jäkla tillfreds med livet just nu alltså. Blir ju inte sämre av att Linn är påväg hit nästa vecka!! Ah, can't wait.

Inga kommentarer: