torsdag 27 juli 2017

bootcamp

Idag körde vi som tidigare nämnt lite crossfit-inspirerad träning utomhus. Tusan vad kul det var och fy fasen vad jobbigt! Det var som en typ av cirkelträning med olika stationer av tunga övningar, vissa med säckar som tyngder och vissa med kroppsvikt. På en station skulle vi t.ex. springa så många varv runt en bana på asfalten som vi hann med en sandsäck på ryggen. Säckarna läckte typ lite också så gissa om vi var smutsiga efteråt. Det blev totalt åtta olika övningar på sex stationer, fyra varv. Den roligaste övningen var att slå med en stor jäkla "yxa" i ett däck, haha. I övrigt var det mest jobbigt. Inte nog med det så skulle vi också springa 1,5km på tid i slutet, med mjölksyra i alla muskler. Men även om det är jobbigt är det endorfinerna efteråt som gör att man går därifrån med sån jäkla bra känsla! Anna körde på som en jäkla ångvält, den där tjejen finns det power i alltså. Jag var mer ett litet tåg haha. Men hon pushar mig och det gillar jag! Utan henne hade jag aldrig tränat så bra som jag gjort denna sommar.

Något sånt här hade jag gärna kört igen, kanske man kunde ta sig en drop-in på någon crossfitbox i Uppsala i höst. Fatta hur fit man hade blivit?!

Inga kommentarer: