söndag 30 juli 2017

drømmesommern

Plötsligt var tiden inne för mitt sista jobbpass här i Norge (som snart håller på att ta slut). Det har gått helt sinnessykt snabbt må jag säga! Känns som mina sex veckor har flugit iväg. Har trivts så bra här i fina, lilla Kragerø och trivts väldigt bra på jobbet också. Har blivit så bra mottagen och behandlad här, supertrevliga kollegor verkligen. Känns så konstigt att åka härifrån, har vänjt mig så bra till vardagen här på ett sätt. But all good things come to an end! Tillbaka till Norge ska jag i alla fall.

Vi firade mina sista dagar med att unna oss ett restaurangbesök i stan. Har inte blivit mycket av det för min del trots att det finns så många fina, mysiga restauranger här. Anna och Sofie har båda haft besök så de har varit ute och kosat sig men detta blev egentligen första gången jag käkade ute. Har liksom inte kännt för att äta och dricka upp pengarna man jobbar hårt för, haha. Att gå på restaurang i Norge är inget billigt nöje... Men man spar en hel del på att leva nyktert och äta hemlagad mat, that's for sure! Vi gick i vart fall till en av de restaurangerna i stan som fått bäst omdöme, och det var det värt. Jag åt räktallrik och gud så gott det var. Ett efterlängtat glass vitt vin till det och kvällen var komplett. Efteråt var det bara att dra vidare på nattjobb!

Nu är jag inne på min fjärde och sista natt, och då är väl tanken att jag skall lyckas vända på dygnet på nåt sätt innan jag åker hem. Vettefan hur det ska gå, haha. Har vänjt kroppen till att gå och lägga mig klockan 9 på morgonen.

Kommer knappast hinna blogga mer under min Norge-vistelse men vi hörs igen när jag är tillbaka i Finland.

Inga kommentarer: